Oblíbené (0) 0 Oblíbené

Váš seznam oblíbených položek je prázdný!

Děkujeme vám! Vaše nákupní seznam položky byly přesměrovány do obchodu online.

ZAMĚŘENO NA VAŠE ÚSPĚCHY
© Getty Images

Od boomerů k zoomerům: Pohled na generace

Výživa a životní styl

Mileniálové, boomeři, zoomeři, generace X, Y, Z – tato pojmenování generací jste už jistě slyšeli. Co ale vlastně znamenají? V tomto článku Vám přinášíme obecný přehled čtyř hlavních generací současnosti.

Generace, do které jste se narodili, neurčuje jen Váš věk, ale nevyhnutelně utváří i část Vaší identity. Například generace mileniálů vyrostla v 80. a 90. letech 20. století, tedy v době informačního věku, a je tedy zvyklá získávat informace rychle a pohodlně. Generace X vyrůstala v 60. a 70. letech minulého století, přičemž oba rodiče byli pracující (což předchozí generace nezažily), a proto začali být její příslušníci velmi vynalézaví a nezávislí, jelikož byli často doma sami.

Níže se podíváme na čtyři hlavní generace současnosti: generaci Z, mileniály, generaci X a generaci baby boomerů. Uvádíme přehled jejich charakteristických rysů, zdravotních potřeb a očekávání ohledně doplňků stravy.

Baby boomeři (1946–1964)


179 milionů lidí v Evropě (22% celkové populace ve věku nad 25 let).*
V posledních 12 měsících užívalo doplňky stravy více než 70% z nich.**

Lidé této generace, kteří se narodili v poválečném období vyznačujícím se vysokou porodností, dosahují nyní důchodového věku. Na rozdíl od svých rodičů se však většina příslušníků této generace rozhoduje pokračovat v práci, místo aby odešla na zasloužený odpočinek, jak bylo zvykem v dřívějších dobách. Z tohoto důvodu žijí baby boomeři aktivním životním stylem v kruhu rodiny a přátel a mají spoustu pracovních povinností. Více než jejich rodiče se ve svém věku starají o  zdravé stárnutí a udržení vitality.

Hlavní zdravotní problémy: Problémy související s věkem, jako je vysoký krevní tlak, bolesti kloubů, zhoršující se zrak a slábnoucí duševní bystrost. Lidé z této generace dávají přednost výrobkům, jako jsou Nutrilite™ Double X , Nutrilite™ Omega-3 Complex nebo Nutrilite™ Cal Mag D Plus .

© Getty Images

Generace X (1965–1980)


172 milionů lidí v Evropě (21% celkové populace ve věku nad 25 let).*
V posledních 12 měsících užívalo doplňky stravy více než 70% z nich.**

Příslušníci generace X jsou často nazýváni „sendvičovou generací“, protože se nacházejí mezi starší generací baby boomerů a mladší generací mileniálů. Tato generace byla první, u které došlo k nárůstu podílu pracujících matek, a proto se jako děti musely starat samy o sebe ve větší míře než předchozí generace. Proto se z nich stali velmi nezávislí a vynalézaví lidé, kteří si raději něco opraví sami, než aby si přivolali na pomoc odborníka. V generaci X se také staly módou diety a cvičení. Dbají na kvalitní stárnutí, aktivní život a zdravější stravu (méně sacharidů, tuků a lepku).

Hlavní zdravotní problémy: Obecné problémy, jako jsou bolesti zad a šíje, únava a nedostatek energie. Dávají přednost doplňkům stravy, od kterých očekávají, že jim zachovají zdraví a doplní energii, jako jsou Nutrilite™ Vitamin B Plus , Nutrilite™ All Plant Protein Nutrilite™ Balance Within .

Mileniálové/generace Y (1981–1996)


172 milionů lidí v Evropě (21% celkové populace ve věku nad 25 let).*
V posledních 12 měsících užívalo doplňky stravy více než 80% z nich.**

Mileniálové, druhá nejpočetnější generace současnosti, vyrůstali na internetu. Jde o jednu z prvních technicky zdatných generací, která nastupuje na trh práce s většími znalostmi nových technologií, než má mnoho jejich starších spolupracovníků. Pro mileniály není nijak jednoduché budovat si úspěšnou kariéru vzhledem k přítomnosti boomerů, kteří se stále ještě nechystají do důchodu, a globální finanční krizi z roku 2008. Z tohoto důvodu má mnoho mileniálů jeden až dva pracovní úvazky a k tomu si ještě přivydělává prodejem rukodělných výrobků, online koučinkem, prací na volné noze apod. Co se týká nakupování, mileniály zajímá pohodlí a úspora peněz. Chtějí značky, které nabízejí maximální pohodlí za minimální cenu.

Hlavní zdravotní problémy: Více souvisejí s celkovou tělesnou a duševní pohodou a imunitou, jako je úleva od stresu, únavy a vyčerpání. Hodně se zaměřují na zdravý vzhled. Ve srovnání s generací X a boomery aktivně vyhledávají alternativní účinné, chutné a praktické formáty, jako jsou želé tablety, obohacené nápoje nebo rychle rozpustný prášek.

Mileniálky jsou už také ve věku, kdy uvažují o mateřství, nebo už jsou matkami a mohou mít zájem o  specializované výrobky .

© Getty Images

Generace Z (1997–2012)


138 milionů lidí v Evropě (16 % celkové populace ve věku nad 25 let).*
V posledních 12 měsících užívalo doplňky stravy více než 78 % z nich.**

Protože jde o nejmladší generaci, o níž pojednává tento článek, většina příslušníků generace Z (kterým se také říká „zoomeři“) právě vstupuje na trh práce. Aktivně se zapojují do řešení společenských a ekologických otázek. Stejně jako mileniálové jsou i příslušníci generace Z neuvěřitelně technicky zdatní, takže si notebook raději opraví sami, než by ho dali do opravny. Jsou rasově a etnicky rozmanitější než jakákoli předchozí generace a jsou také na nejlepší cestě k tomu stát se nejvzdělanější generací. Z tohoto důvodu nejsou příslušníci generace Z rádi vystaveni příliš velkému množství informací (tj. „zahlceni informacemi“). Chtějí vědět jen to, co je nejpodstatnější.

Hlavní zdravotní problémy: Jejich prioritami je duševní zdraví a řešení problémů se spánkem. Zajímá je, jaký vliv má na obě tyto oblasti jejich zdraví a strava. Hledají výrobky, které mají rychlý účinek a přitažlivý formát, jako jsou doplňky stravy v podobě želé tablet.


*Euromonitor International, 2020, základna = celková evropská populace dvacetiletých a starších
**Ipsos, 2020, 6 evropských zemí, Turecko a Austrálie

Abychom Vám mohli na našich internetových stránkách nabídnout co nejlepší uživatelský zážitek, používáme soubory cookies. Tyto soubory se ukládají do Vašeho prohlížeče a většina internetových stránek je používá k tomu, aby Vám uživatelský zážitek přizpůsobila na míru.

Budete-li naše internetové stránky i nadále používat, aniž byste změnili nastavení, souhlasíte s využíváním souborů cookies.

Rozumím