Nákupní košík (0) 0 Nákupní košík

Košík je prázdný

Děkujeme vám! Vaše nákupní seznam položky byly přesměrovány do obchodu online.

Jít nakupovat
ZAMĚŘENO NA VAŠE ÚSPĚCHY
© Shutterstock

Několik způsobů, jak doma relaxovat bez obrazovky

Novinky v podnikání

Pět alternativ k Netflixu, které Vás zabaví na dobu, po kterou musíte zůstat doma

Když se člověk musí zdržovat doma a nemůže chodit ven a stýkat se s ostatními, snadno se na dlouhé hodiny uchýlí k obrazovce. Všichni se vědomě snažíme omezit čas, který tráví u obrazovky naše děti, ale podle některých studií zírají dospělí na obrazovku v průměru 11 hodin denně. A to jsou údaje ještě z doby před koronavirovou epidemií, než se hlavním prostředkem našeho spojení s okolním světem staly sociální sítě a aplikace umožňující videochat a skupinové zasílání zpráv. Příliš mnoho času stráveného u obrazovky může kromě jiných zdravotních problémů vést k únavě očí, bolestem hlavy a poruchám spánku.

Kdybyste obrazovku každý den na pár hodin vypnuli a dělali něco kreativního nebo praktického, posílili byste tím své duševní zdraví a zvýšili si sebevědomí. Zde je jen několik tipů na to, jak se zvednout z pohovky a přestat streamovat a dívat se na televizi.

  1. Přečtěte si knížku – Vzhledem k tomu, že jsme všichni zavření doma, máme perfektní příležitost vypravit se do jiného světa a přečíst si knížku, na kterou jsme se už dlouho chystali (nebo si poslechnout audioknihu). Ať už se chcete vrátit k oblíbenému titulu, pustit se do některého z klasiků, nebo si projít seznam bestsellerů v novinách, uvelebte se v křesle, otevřete knihu a vychutnejte si to. Pokud byste z toho chtěli udělat společenskou událost, můžete si s přáteli a rodinou zorganizovat přes Zoom knižní klub. A pokud je Vám Vaše knihovna malá, podívejte se na stránky místních a mezinárodních poskytovatelů bezplatných elektronických knih a audioknih. Tip: Knihy zdarma najdete v Obchodě Google Play v sekci „Nejlepší zdarma“ a v aplikaci Knihy Apple.

  2. Naučte se něčemu novému – ideálně něčemu, při čem využijete ruce a co Vás dokáže zcela pohltit, např. malovat, hrát na hudební nástroj, péct nebo něco tvořit. Pozitivní psycholog Mihály Csíkszentmihályi pro duševní stav naprostého ponoření do určité aktivity vytvořil termín „flow“. Ve své knize O štěstí a smyslu života uvedl, že „flow“ je stav mysli, při kterém nezáleží na ničem jiném než na prováděné činnosti. Ideální pro současné období!

    Děti se mohou zapojit také. Pokud hledáte nějaké snadné tvoření, podívejte se na tato stahovatelná PDF a vyzkoušejte je s nejmenšími. Můžete dětem pomoci vystřihnout a slepit motýla Perfect Harmony a nebo spojením teček vytvořit včelku Bee Bee.

  3. Pěstujte něco – Dokonce i když nemáte zahradu, můžete si domů pořídit truhlík nebo pokojové květiny. Výzkumy prokázaly, že rostliny zlepšují kvalitu vzduchu a úroveň vlhkosti, snižují stres a zvyšují produktivitu. Pokud si nejste jisti svými zahradnickými schopnostmi, pak zvolte sukulenty, které nevyžadují mnoho péče. Další rostlinou, která není náročná na péči a stačí jí jen nepřímé světlo, mírná teplota a vlhká půda, je lopatkovec.

  4. Zbavte se restů v domácnosti – Ať už jde o opravu domovního zvonku nebo pověšení poliček na knihy, kdy jste se nechali slyšet, že vše uděláte, až budete mít o trochu víc času, pak nyní máte šanci. Jestliže jste už zkušeným kutilem, pak teď je ten správný okamžik odškrtat si jednotlivé položky na seznamu úkolů, vychutnat si pocit úspěchu a zabodovat na domácí půdě. Pokud Vám to však s kladívkem či elektrickým nářadím moc nejde, raději možná počkejte do skončení karantény, než se pustíte do něčeho přespříliš ambiciózního…

  5. Pusťte se do nového projektu – Vytvořte rodinné fotoalbum nebo si ukliďte skříňky a zásuvky podle rad Marie Kondo. Vytvořte rodinný odznak. Začněte se učit nový jazyk. Rozhodněte se věnovat svému novému projektu 20 minut denně a možná budete překvapeni, jakých výsledků dosáhnete.

Více nápadů a tipů najdete v našem obsahovém rozcestníku nazvaném #togetherathome .

Související obsah

Den s vlastní lázeňskou péčí

ARTISTRY

více

Nepotřebujete být dobrým zahradníkem!

Vitaminy a doplňky stravy

více

Abychom Vám mohli na našich internetových stránkách nabídnout co nejlepší uživatelský zážitek, používáme soubory cookies. Tyto soubory se ukládají do Vašeho prohlížeče a většina internetových stránek je používá k tomu, aby Vám uživatelský zážitek přizpůsobila na míru.

Budete-li naše internetové stránky i nadále používat, aniž byste změnili nastavení, souhlasíte s využíváním souborů cookies.

Rozumím